ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Ενημερωτικό λειτουργίας του 1ου Γυμνασίου Ελευθερίου-Κορδελιού για την περίοδο Μάιος- Ιούνιος 2020.

 

Σχετικά:

  1. Υπ΄ αριθμ. πρωτ. 50434/ΓΔ4/02-05-2020 εγκύκλιος με θέμα: "Προετοιμασία επαναλειτουργίας σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης"
  2. Υπ’ αριθμ. 51888/ΓΔ4/06-05-2020 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β’1739/06-05-2020) με ΘΕΜΑ: "Τρόπος επαναλειτουργίας σχολικών μονάδων μετά τη λήξη της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας τους"
  3. Υπ΄ αριθμ. πρωτ. 51958/ΓΔ4/07-05-2020 εγκύκλιος με θέμα: "Επαναλειτουργία των σχολείων Δ/θμιας Εκπαίδευσης"

 

Ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικές με τη λειτουργία του σχολείου

 

1.   Τι ώρα

προσέρχονται οι μαθητές/τριες στο σχολείο;

Η είσοδος θα είναι ανοικτή καθημερινά από τις 7:45 έως τις 8:οο και στη συνέχεια θα παραμένει κλειστή ως το σχόλασμα. Οι μαθητές/τριες εισέρχονται διατηρώντας συνεχώς ελάχιστη απόσταση 1,5 m μεταξύ τους και κατευθύνονται άμεσα στην αίθουσα όπου έχουν το μάθημα της 1ης ώρας (ή στην αυλή αν έχουν Φυσική Αγωγή).

2.   Θα γίνεται η πρωινή συγκέντρωση στην αυλή;

Όχι, τα σχετικά θα γίνονται μέσα σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας. Για τις ενημερώσεις θα πρέπει να γίνονται και καθημερινές επισκέψεις στον δικτυακό τόπο του σχολείου.

3.  Θα λειτουργεί το κυλικείο;

Όχι, η λειτουργία των κυλικείων απαγορεύθηκε μέχρι το τέλος του σχολικού έτους.

 

 

4.   Θα συνεχιστεί η ασύγχρονη εξ αποστάσεως

      εκπαίδευση;

Η ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση προσφέρθηκε εθελοντικά από εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια απαγόρευσης της εκπαιδευτικής λειτουργίας του σχολείου. Μπορεί να συνεχιστεί από όποιον/α εκπαιδευτικό το επιθυμεί.

5.    Θα συνεχιστεί η σύγχρονη εξ αποστάσεως

     εκπαίδευση;

Η    σύγχρονη    εξ    αποστάσεως    εκπαίδευση    προσφέρθηκε    εθελοντικά από εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια απαγόρευσης της εκπαιδευτικής λειτουργίας του σχολείου, για δραστηριότητες επανάληψης. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αφού οι εκπαιδευτικοί θα εργάζονται/διδάσκουν στη φυσική τάξη..

6.    Θα διατίθενται μάσκες, γάντια, αντισηπτικά κ.λ.π από το σχολείο;

Η χρήση γαντιών και μασκών είναι προαιρετική. Σε κάθε αίθουσα θα υπάρχει  επαρκής (για λογική χρήση) ποσότητα αντισηπτικού ζελ ή διαλύματος και σε κάθε τουαλέτα θα υπάρχει επαρκής (για λογική χρήση) ποσότητα υγρού σαπουνιού και χειροπετσετών. Είναι αυτονόητο ότι για τη λογική χρήση των υλικών θα πρέπει να φροντίζει και η μαθητική κοινότητα. Επιπρόσθετα μέσα προφύλαξης υπάρχουν στο σχολείο για να διατίθενται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις (εμφανίσεις συμπτωμάτων, κρουσμάτων κ.τ.λ.). Παράλληλα, προτείνεται να έχει μαζί του κάθε

μαθητής/τρια τα προσωπικά του είδη προφύλαξης και καθαρισμού.

7.   Η ύλη θα προχωρήσει κατά τη διάρκεια επαναλειτουργίας των σχολείων;

Η ύλη θα προχωρήσει, όσο μπορεί να προχωρήσει, λαμβάνοντας υπόψη ότι κάθε μαθητής/τρια θα προσέλθει το πολύ 10 φορές ως το τέλος της χρονιάς (αφού θα προσέρχεται ημέρα παρά ημέρα) και ότι κάποιοι εκπαιδευτικοί θα απουσιάσουν υποχρεωτικά λόγω μέτρων προφύλαξης από τον COVID-19.

8. Το τμήμα θα κάνει μάθημα ολόκληρο;

Όχι, το κάθε τμήμα έχει χωριστεί (αλφαβητικά) σε 2 υποτμήματα (α και β). Ση μια

μέρα θα έχουν μάθημα όλα τα υποτμήματα α και την άλλη ημέρα όλα τα υποτμήματα β εναλλάξ.

 

 

 

 

9. Σε ποιο υποτμήμα ανήκει κάθε μαθητής/τρια;

Τα υποτμήματα έχουν ως εξής:

 

Υποτμήματα α

Υποτμήματα β

Τμήμα

 

 

 

 

Α

1

To πρώτο μισό κάθε τμήματος

Το δεύτερο μισό κάθε τμήματος

Α

2

Α

3

Α

4

Α

5

Α

6

Β

1

Β

2

Β

3

Β

4

Β

5

Γ

1

Γ

2

Γ

3

Γ

4

Γ

5

Γ

6

           

10. Ποιες μέρες θα κάνει μάθημα το κάθε υποτμήμα;

Τα υποτμήματα α θα ξεκινήσουν την Δευτέρα 18 Μαΐου 2020 και στη συνέχεια θα έρχονται ημέρα παρά ημέρα Τετάρτη, Παρασκευή, Τρίτη, Πέμτπη κ.τ.λ.), ενώ τα υποτμήματα β θα ξεκινήσουν την Τρίτη 19 Μαΐου 2020 και στη συνέχεια θα έρχονται μέρα παρά ημέρα (Πέμπτη, Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή κ.τ.λ.).

11. Θα υπάρξει τροποποίηση στο ωρολόγιο πρόγραμμα;

 

Ναι. Οι διδακτικές ώρες και τα διαλλείματα θα γίνονται σύμφωνα με  το ακόλουθο πρόγραμμα:

Προσέλευση

7:50-8:00

1η ώρα

8:00-8:45

2η ώρα

8:45-9:30

1ο διάλειμμα

9:30-9:45

3η ώρα

9:45-10:30

4η ώρα

10:30-11:15

2ο διάλειμμα

11:15-11:30

5η ώρα

11:30-12:15

6η ώρα

12:15-13:00

3ο διάλειμμα

13:00-13:05

7η ώρα

13:05-13:45

12. Σε ποιο χώρο θα γίνεται το διάλειμμα;

Κάθε υποτμήμα θα πρέπει να βρίσκεται, σε όλη τη διάρκεια του διαλείμματος, ακριβώς στο χώρο που θα του υποδειχθεί ανάλογα με την είσοδο του υποτμήματος στο κτήριο. Οι μαθητές/τριες του κάθε υποτμήματος θα πρέπει να βρίσκονται εντός αυτού του χώρου σε όλη τη διάρκεια του διαλείμματος, να κρατούν μεταξύ τους (και με τους/τις μαθητές/τρις του διπλανού χώρου) αποστάσεις μεγαλύτερες του 1,5 m.

 

13. Σε ποιο χώρο θα γίνεται το διάλειμμα αν βρέχει;

Οι μαθητές/τριες του κάθε υποτμήματος θα πρέπει όταν βρέχει -και εφόσον τους δοθεί σχετική εντολή από τη διεύθυνση του σχολείου- να παραμένουν κατά τη διάρκεια του διαλείμματος μέσα στις τάξεις τους.

14. Θα κλειδώνονται οι πόρτες των αιθουσών κατά τη διάρκεια των

       διαλειμμάτων;

Όχι, οι πόρτες θα πρέπει να μένουν ανοικτές, όπως και τα παράθυρα, με ευθύνη των επιμελητών (θα πρέπει να ορίζεται καθημερινά, σε κάθε υποτμήμα, από τον διδάσκοντα της 1ης ώρας, ένας επιμελητής, με κυκλική εναλλαγή), καθώς αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος εξαερισμού των αιθουσών. Προτείνεται να παραμένουν ανοικτές και ανοικτά και κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Είναι προφανές ότι δεν θα πρέπει να αφήνονται αντικείμενα χρήσιμα και αξίας από τους/τις μαθητές/τριες στις ξεκλείδωτες αίθουσες, καθώς δεν είναι δυνατή η φύλαξή τους στις παρούσες

έκτακτες συνθήκες.

15. Πώς θα βγαίνουν οι μαθητές/τριες για διάλειμμα;

Ο διδάσκων της κάθε ώρας θα πρέπει να φροντίζει ώστε ακριβώς στην έναρξη του διαλείμματος όλοι/ες οι μαθητές/τριες του υποτμήματός του να έχουν ήδη βγει έξω από την αίθουσα. Στη συνέχεια, και πάντα διατηρώντας ελάχιστη απόσταση 1,5 m από οποιονδήποτε, κατευθύνονται, από τη συνήθη σκάλα και έξοδο, και υπό την επίβλεψη των αντίστοιχων εφημερευόντων, στο χώρο συγκέντρωσης του

υποτμήματος (ή στην τουαλέτα για όσους/ες επιθυμούν χρήση της). Η αντίστροφη πορεία ακολουθείται στο τέλος του διαλείμματος.

16. Θα μπορούν οι μαθητές/τριες να

     χρησιμοποιούν την    τουαλέτα κατά τη διάρκεια του διαλείμματος;

Οι μαθητές/τριες θα μπορούν να χρησιμοποιούν την τουαλέτα αμέσως μόλις βγουν από την αίθουσά τους για διάλειμμα. Θα πρέπει να εισέρχονται ένας ή μια κάθε φορά, υπό την επίβλεψη του υπεύθυνου εκπαιδευτικού.

17.  Θα μπορούν οι μαθητές/τριες να χρησιμοποιούν τις βρύσες της αυλής

     κατά τη διάρκεια του διαλείμματος;

Οι μαθητές/τριες θα μπορούν να χρησιμοποιούν τις βρύσες της αυλής κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, κρατώντας μεταξύ τους αποστάσεις μεγαλύτερες του

 1,5 m, υπό την επίβλεψη του εφημερεύοντος εκπαιδευτικού.

18. Θα μπορούν οι μαθητές/τριες να παίζουν με μπάλες κ.τ.λ. κατά τη διάρκεια του

       διαλείμματος;

ΟΧΙ. Απαγορεύονται (σύμφωνα με τις οδηγίες των αρμόδιων υπουργείων) τέτοια παιχνίδια, όχι μόνο κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, αλλά ούτε και κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.

19. Τι θα γίνει στην περίπτωση που

     κάποιος μαθητής ή κάποια μαθήτρια δεν τηρεί τα μέτρα προφύλαξης;

Όλοι οι γονείς/κηδεμόνες έχουν την υποχρέωση να μελετήσουν τις σχετικές οδηγίες του                               υπουργείου  (https://www.minedu.gov.gr/koronoios-kentriki/298- uncategorised/44822) και την ευθύνη να τηρούνται αυτές από τα παιδιά τους. Σε περίπτωση που μαθητής/τρια δεν ακολουθεί τις οδηγίες και αυτό το πρωτόκολλο, θα του/της γίνεται παρατήρηση και αν δεν προσαρμοστεί αμέσως, θα καλούνται οι γονείς του/της για να τον/την παραλάβουν και να τον/την συνοδεύσουν στο σπίτι του/της, καθώς τέτοιες συμπεριφορές είναι αντίθετες με την προστασία της υγείας όλων των υπολοίπων. Συγχρόνως, το σχολείο είναι υποχρεωμένο να αναφέρει τη συμπεριφορά του/της μαθητή/ήτριας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

20. Πώς θα

προφυλάγονται οι μαθητές/τριες από την επαφή με διάφορα

αντικείμενα;

Οι χώροι του σχολείου θα καθαρίζονται διπλά, πλέον και κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Οι μαθητές/τριες θα πρέπει να αποφεύγουν την επαφή με οτιδήποτε (πόμολα, μαρκαδόρους κ.τ.λ.) εκτός από το θρανίο τους και τα προσωπικά τους αντικείμενα. Καλό θα είναι κάθε μαθητής/τρια να έχει το δικό του/της αντισηπτικό ή μέσο για καθαρισμό και προφύλαξη. Ο/Η απουσιολόγος θα φροντίζει να ακουμπά μόνο αυτός/ή το απουσιολόγιο κατά τη διάρκεια της κάθε ημέρας.

21. Το ωρολόγιο πρόγραμμα

     διδασκαλίας θα παραμείνει το ίδιο;

Θα υπάρχει νέο πρόγραμμα διδασκαλίας, σε κάποια τμήματα με λιγότερες από 32 ώρες την εβδομάδα, καθώς στα περισσότερα σχολεία υπάρχουν εκπαιδευτικοί που

 λόγω COVID-19 δεν θα πρέπει να έρχονται σε επαφή με μαθητές και κατά συνέπεια    δεν θα συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα διδασκαλίας.

22. Οι ώρες

ενημέρωσης γονέων θα

παραμείνουν οι ίδιες;

Δεν επιτρέπεται η φυσική παρουσία τρίτων (εκτός των μαθητών και των εκπαιδευτικών), εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων και κατόπιν ραντεβού. Συνεπώς, δεν θα γίνεται ενημέρωση γονέων με τον τρόπο που γινόταν ως την 10η Μαρτίου 2020.

23. Πότε θα γίνουν οι τελικές γραπτές

     εξετάσεις

Δεν θα γίνουν φέτος γραπτές εξετάσεις σε καμία τάξη, αλλά μαθήματα μέχρι και την 12η Ιουνίου.

24. Πώς θα

     διαμορφωθεί ο βαθμός του Β'

     τετραμήνου και ο τελικός βαθμός για κάποιον μαθητή που δεν μπορεί να παρακολουθήσει

    πλέον τα μαθήματα;

Ο βαθμός του Β' τετραμήνου θα διαμορφωθεί από τη συμμετοχή του μαθητή κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στο Β' τετράμηνο (21 Ιανουαρίου-10 Μαρτίου), ενώ ό τελικός βαθμός θα προκύψει από τον μέσο όρο των βαθμών των 2 τετραμήνων.

25. Πώς θα κάθονται οι μαθητές/τριες στα θρανία;

Σε κάθε θρανίο θα κάθεται ένας μαθητής ή μια μαθήτρια, εναλλάξ (αν στο πρώτο θρανίο κάθεται κάποιος αριστερά, στο επόμενο θα πρέπει να κάθεται δεξιά κ.ο.κ.). Οι μαθητές/τριες θα κάθονται με απόλυτη αλφαβητική σειρά, με τον πρώτο να κάθεται στο πρώτο θρανίο από τη μεριά των εξωτερικών παραθύρων κ.ο.κ.. Οι μαθητές/τριες δεν θα πρέπει να αφήνουν ΚΑΝΕΝΑ προσωπικό τους αντικείμενο  σε θρανίο  μετά  τη  λήξη  των  μαθημάτων  (και  να  απομακρύνουν  από  την πρώτη ημέρα προσέλευσής τους όποιο αντικείμενό τους υπάρχει ήδη), για να αποτρέψουν τη διασπορά μεταδοτικών ασθενειών και να διευκολύνουν τον καθαρισμό και την απολύμανση. Μετά την δεύτερη ημέρα λειτουργίας, όποιο αντικείμενο θα βρεθεί αφημένο σε θρανίο μετά τη λήξη των μαθημάτων της ημέρας, θα αποσυρθεί και τελικά θα απορριφθεί.

26. Τι μπορεί να κάνει

     ένας μαθητής ή μια    μαθήτρια αν είναι αλλεργικός/ή σε

     χημικά        καθαρισμού;

Οι χώροι του σχολείου θα αερίζονται στο μέγιστο βαθμό. Όμως, η χρήση χλωρίου, οινοπνεύματος και λοιπών καθαριστικών είναι αναπόφευκτη και επιβεβλημένη για την αντιμετώπιση του COVID-19.

27. Τι μπορεί να κάνει

ένας μαθητής ή μια μαθήτρια αν έχει την υποψία ότι παρουσιάζει ύποπτα συμπτώματα;

Θα πρέπει να το αναφέρει άμεσα στον διδάσκοντα ή εφημερεύοντα εκπαιδευτικό και στη συνέχεια να οδηγηθεί στους υπεύθυνους για την αντιμετώπιση πιθανών κρουσμάτων εκπαιδευτικούς. Μετά από σχετική αξιολόγηση, θα κρατηθεί σε έναν από τους χώρους του σχολείου που έχουν καθοριστεί και προετοιμαστεί για την παραμονή πιθανών κρουσμάτων μέχρι να παραληφθεί από τους γονείς/κηδεμόνες του ή από αρμόδιο φορέα.

28. Τι μπορεί να κάνει

      ένας μαθητής ή μια μαθήτρια αν έχει την υποψία ότι κάποιος άλλος μαθητής ή κάποια άλλη μαθήτρια παρουσιάζει

     ύποπτα συμπτώματα;

 

Θα πρέπει να το αναφέρει άμεσα και διακριτικά στον διδάσκοντα ή εφημερεύοντα εκπαιδευτικό.

29 Τι μπορεί να κάνει

ένας μαθητής ή μια μαθήτρια αν όσο

είναι στο σπίτι έχει την υποψία ότι παρουσιάζει -έστω και ήπια- ύποπτα

συμπτώματα;

Σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει –προληπτικά- να έρθει στο σχολείο και σε επαφή με τρίτους, αλλά να παραμείνει στο σπίτι και να ακολουθήσει τις οδηγίες του Ε.Ο.Δ.Υ.. Αν υπάρχει θέμα απουσιών, θα πρέπει να ενημερώσει άμεσα το σχολείο για να διευθετηθεί χωρίς συνέπειες.

30. Επιβάλλεται η   τήρηση όλων των παραπάνω;

Όλα τα παραπάνω θα τηρηθούν επειδή επιβάλλονται από τις σχετικές διατάξεις και οδηγίες των αρμόδιων υπουργείων για την αντιμετώπιση του COVID-19 και για τη διαφύλαξη της υγείας των μαθητών, των οικείων τους και της υπόλοιπης σχολικής κοινότητας.

 

Ενημερωτικό λειτουργίας του 1ου Γυμνασίου Ελευθερίου-Κορδελιού για την περίοδο Μάιος- Ιούνιος 2020.

 

Σχετικά:

  1. Υπ΄ αριθμ. πρωτ. 50434/ΓΔ4/02-05-2020 εγκύκλιος με θέμα: "Προετοιμασία επαναλειτουργίας σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης"
  2. Υπ’ αριθμ. 51888/ΓΔ4/06-05-2020 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β’1739/06-05-2020) με ΘΕΜΑ: "Τρόπος επαναλειτουργίας σχολικών μονάδων μετά τη λήξη της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας τους"
  3. Υπ΄ αριθμ. πρωτ. 51958/ΓΔ4/07-05-2020 εγκύκλιος με θέμα: "Επαναλειτουργία των σχολείων Δ/θμιας Εκπαίδευσης"

 

Ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικές με τη λειτουργία του σχολείου

 

1.   Τι ώρα

προσέρχονται οι μαθητές/τριες στο σχολείο;

Η είσοδος θα είναι ανοικτή καθημερινά από τις 7:45 έως τις 8:οο και στη συνέχεια θα παραμένει κλειστή ως το σχόλασμα. Οι μαθητές/τριες εισέρχονται διατηρώντας συνεχώς ελάχιστη απόσταση 1,5 m μεταξύ τους και κατευθύνονται άμεσα στην αίθουσα όπου έχουν το μάθημα της 1ης ώρας (ή στην αυλή αν έχουν Φυσική Αγωγή).

2.   Θα γίνεται η πρωινή συγκέντρωση στην αυλή;

Όχι, τα σχετικά θα γίνονται μέσα σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας. Για τις ενημερώσεις θα πρέπει να γίνονται και καθημερινές επισκέψεις στον δικτυακό τόπο του σχολείου.

3.  Θα λειτουργεί το κυλικείο;

Όχι, η λειτουργία των κυλικείων απαγορεύθηκε μέχρι το τέλος του σχολικού έτους.

 

 

4.   Θα συνεχιστεί η ασύγχρονη εξ αποστάσεως

      εκπαίδευση;

Η ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση προσφέρθηκε εθελοντικά από εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια απαγόρευσης της εκπαιδευτικής λειτουργίας του σχολείου. Μπορεί να συνεχιστεί από όποιον/α εκπαιδευτικό το επιθυμεί.

5.    Θα συνεχιστεί η σύγχρονη εξ αποστάσεως

     εκπαίδευση;

Η    σύγχρονη    εξ    αποστάσεως    εκπαίδευση    προσφέρθηκε    εθελοντικά από εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια απαγόρευσης της εκπαιδευτικής λειτουργίας του σχολείου, για δραστηριότητες επανάληψης. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αφού οι εκπαιδευτικοί θα εργάζονται/διδάσκουν στη φυσική τάξη..

6.    Θα διατίθενται μάσκες, γάντια, αντισηπτικά κ.λ.π από το σχολείο;

Η χρήση γαντιών και μασκών είναι προαιρετική. Σε κάθε αίθουσα θα υπάρχει  επαρκής (για λογική χρήση) ποσότητα αντισηπτικού ζελ ή διαλύματος και σε κάθε τουαλέτα θα υπάρχει επαρκής (για λογική χρήση) ποσότητα υγρού σαπουνιού και χειροπετσετών. Είναι αυτονόητο ότι για τη λογική χρήση των υλικών θα πρέπει να φροντίζει και η μαθητική κοινότητα. Επιπρόσθετα μέσα προφύλαξης υπάρχουν στο σχολείο για να διατίθενται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις (εμφανίσεις συμπτωμάτων, κρουσμάτων κ.τ.λ.). Παράλληλα, προτείνεται να έχει μαζί του κάθε

μαθητής/τρια τα προσωπικά του είδη προφύλαξης και καθαρισμού.

7.   Η ύλη θα προχωρήσει κατά τη διάρκεια επαναλειτουργίας των σχολείων;

Η ύλη θα προχωρήσει, όσο μπορεί να προχωρήσει, λαμβάνοντας υπόψη ότι κάθε μαθητής/τρια θα προσέλθει το πολύ 10 φορές ως το τέλος της χρονιάς (αφού θα προσέρχεται ημέρα παρά ημέρα) και ότι κάποιοι εκπαιδευτικοί θα απουσιάσουν υποχρεωτικά λόγω μέτρων προφύλαξης από τον COVID-19.

8. Το τμήμα θα κάνει μάθημα ολόκληρο;

Όχι, το κάθε τμήμα έχει χωριστεί (αλφαβητικά) σε 2 υποτμήματα (α και β). Ση μια

μέρα θα έχουν μάθημα όλα τα υποτμήματα α και την άλλη ημέρα όλα τα υποτμήματα β εναλλάξ.

 

 

 

 

9. Σε ποιο υποτμήμα ανήκει κάθε μαθητής/τρια;

Τα υποτμήματα έχουν ως εξής:

 

Υποτμήματα α

Υποτμήματα β

Τμήμα

 

 

 

 

Α

1

To πρώτο μισό κάθε τμήματος

Το δεύτερο μισό κάθε τμήματος

Α

2

Α

3

Α

4

Α

5

Α

6

Β

1

Β

2

Β

3

Β

4

Β

5

Γ

1

Γ

2

Γ

3

Γ

4

Γ

5

Γ

6

           

10. Ποιες μέρες θα κάνει μάθημα το κάθε υποτμήμα;

Τα υποτμήματα α θα ξεκινήσουν την Δευτέρα 18 Μαΐου 2020 και στη συνέχεια θα έρχονται ημέρα παρά ημέρα Τετάρτη, Παρασκευή, Τρίτη, Πέμτπη κ.τ.λ.), ενώ τα υποτμήματα β θα ξεκινήσουν την Τρίτη 19 Μαΐου 2020 και στη συνέχεια θα έρχονται μέρα παρά ημέρα (Πέμπτη, Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή κ.τ.λ.).

11. Θα υπάρξει τροποποίηση στο ωρολόγιο πρόγραμμα;

 

Ναι. Οι διδακτικές ώρες και τα διαλλείματα θα γίνονται σύμφωνα με  το ακόλουθο πρόγραμμα:

Προσέλευση

7:50-8:00

1η ώρα

8:00-8:45

2η ώρα

8:45-9:30

1ο διάλειμμα

9:30-9:45

3η ώρα

9:45-10:30

4η ώρα

10:30-11:15

2ο διάλειμμα

11:15-11:30

5η ώρα

11:30-12:15

6η ώρα

12:15-13:00

3ο διάλειμμα

13:00-13:05

7η ώρα

13:05-13:45

12. Σε ποιο χώρο θα γίνεται το διάλειμμα;

Κάθε υποτμήμα θα πρέπει να βρίσκεται, σε όλη τη διάρκεια του διαλείμματος, ακριβώς στο χώρο που θα του υποδειχθεί ανάλογα με την είσοδο του υποτμήματος στο κτήριο. Οι μαθητές/τριες του κάθε υποτμήματος θα πρέπει να βρίσκονται εντός αυτού του χώρου σε όλη τη διάρκεια του διαλείμματος, να κρατούν μεταξύ τους (και με τους/τις μαθητές/τρις του διπλανού χώρου) αποστάσεις μεγαλύτερες του 1,5 m.

 

13. Σε ποιο χώρο θα γίνεται το διάλειμμα αν βρέχει;

Οι μαθητές/τριες του κάθε υποτμήματος θα πρέπει όταν βρέχει -και εφόσον τους δοθεί σχετική εντολή από τη διεύθυνση του σχολείου- να παραμένουν κατά τη διάρκεια του διαλείμματος μέσα στις τάξεις τους.

14. Θα κλειδώνονται οι πόρτες των αιθουσών κατά τη διάρκεια των

       διαλειμμάτων;

Όχι, οι πόρτες θα πρέπει να μένουν ανοικτές, όπως και τα παράθυρα, με ευθύνη των επιμελητών (θα πρέπει να ορίζεται καθημερινά, σε κάθε υποτμήμα, από τον διδάσκοντα της 1ης ώρας, ένας επιμελητής, με κυκλική εναλλαγή), καθώς αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος εξαερισμού των αιθουσών. Προτείνεται να παραμένουν ανοικτές και ανοικτά και κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Είναι προφανές ότι δεν θα πρέπει να αφήνονται αντικείμενα χρήσιμα και αξίας από τους/τις μαθητές/τριες στις ξεκλείδωτες αίθουσες, καθώς δεν είναι δυνατή η φύλαξή τους στις παρούσες

έκτακτες συνθήκες.

15. Πώς θα βγαίνουν οι μαθητές/τριες για διάλειμμα;

Ο διδάσκων της κάθε ώρας θα πρέπει να φροντίζει ώστε ακριβώς στην έναρξη του διαλείμματος όλοι/ες οι μαθητές/τριες του υποτμήματός του να έχουν ήδη βγει έξω από την αίθουσα. Στη συνέχεια, και πάντα διατηρώντας ελάχιστη απόσταση 1,5 m από οποιονδήποτε, κατευθύνονται, από τη συνήθη σκάλα και έξοδο, και υπό την επίβλεψη των αντίστοιχων εφημερευόντων, στο χώρο συγκέντρωσης του

υποτμήματος (ή στην τουαλέτα για όσους/ες επιθυμούν χρήση της). Η αντίστροφη πορεία ακολουθείται στο τέλος του διαλείμματος.

16. Θα μπορούν οι μαθητές/τριες να

     χρησιμοποιούν την    τουαλέτα κατά τη διάρκεια του διαλείμματος;

Οι μαθητές/τριες θα μπορούν να χρησιμοποιούν την τουαλέτα αμέσως μόλις βγουν από την αίθουσά τους για διάλειμμα. Θα πρέπει να εισέρχονται ένας ή μια κάθε φορά, υπό την επίβλεψη του υπεύθυνου εκπαιδευτικού.

17.  Θα μπορούν οι μαθητές/τριες να χρησιμοποιούν τις βρύσες της αυλής

     κατά τη διάρκεια του διαλείμματος;

Οι μαθητές/τριες θα μπορούν να χρησιμοποιούν τις βρύσες της αυλής κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, κρατώντας μεταξύ τους αποστάσεις μεγαλύτερες του

 1,5 m, υπό την επίβλεψη του εφημερεύοντος εκπαιδευτικού.

18. Θα μπορούν οι μαθητές/τριες να παίζουν με μπάλες κ.τ.λ. κατά τη διάρκεια του

       διαλείμματος;

ΟΧΙ. Απαγορεύονται (σύμφωνα με τις οδηγίες των αρμόδιων υπουργείων) τέτοια παιχνίδια, όχι μόνο κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, αλλά ούτε και κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.

19. Τι θα γίνει στην περίπτωση που

     κάποιος μαθητής ή κάποια μαθήτρια δεν τηρεί τα μέτρα προφύλαξης;

Όλοι οι γονείς/κηδεμόνες έχουν την υποχρέωση να μελετήσουν τις σχετικές οδηγίες του                               υπουργείου  (https://www.minedu.gov.gr/koronoios-kentriki/298- uncategorised/44822) και την ευθύνη να τηρούνται αυτές από τα παιδιά τους. Σε περίπτωση που μαθητής/τρια δεν ακολουθεί τις οδηγίες και αυτό το πρωτόκολλο, θα του/της γίνεται παρατήρηση και αν δεν προσαρμοστεί αμέσως, θα καλούνται οι γονείς του/της για να τον/την παραλάβουν και να τον/την συνοδεύσουν στο σπίτι του/της, καθώς τέτοιες συμπεριφορές είναι αντίθετες με την προστασία της υγείας όλων των υπολοίπων. Συγχρόνως, το σχολείο είναι υποχρεωμένο να αναφέρει τη συμπεριφορά του/της μαθητή/ήτριας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

20. Πώς θα

προφυλάγονται οι μαθητές/τριες από την επαφή με διάφορα

αντικείμενα;

Οι χώροι του σχολείου θα καθαρίζονται διπλά, πλέον και κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Οι μαθητές/τριες θα πρέπει να αποφεύγουν την επαφή με οτιδήποτε (πόμολα, μαρκαδόρους κ.τ.λ.) εκτός από το θρανίο τους και τα προσωπικά τους αντικείμενα. Καλό θα είναι κάθε μαθητής/τρια να έχει το δικό του/της αντισηπτικό ή μέσο για καθαρισμό και προφύλαξη. Ο/Η απουσιολόγος θα φροντίζει να ακουμπά μόνο αυτός/ή το απουσιολόγιο κατά τη διάρκεια της κάθε ημέρας.

21. Το ωρολόγιο πρόγραμμα

     διδασκαλίας θα παραμείνει το ίδιο;

Θα υπάρχει νέο πρόγραμμα διδασκαλίας, σε κάποια τμήματα με λιγότερες από 32 ώρες την εβδομάδα, καθώς στα περισσότερα σχολεία υπάρχουν εκπαιδευτικοί που

 λόγω COVID-19 δεν θα πρέπει να έρχονται σε επαφή με μαθητές και κατά συνέπεια    δεν θα συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα διδασκαλίας.

22. Οι ώρες

ενημέρωσης γονέων θα

παραμείνουν οι ίδιες;

Δεν επιτρέπεται η φυσική παρουσία τρίτων (εκτός των μαθητών και των εκπαιδευτικών), εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων και κατόπιν ραντεβού. Συνεπώς, δεν θα γίνεται ενημέρωση γονέων με τον τρόπο που γινόταν ως την 10η Μαρτίου 2020.

23. Πότε θα γίνουν οι τελικές γραπτές

     εξετάσεις

Δεν θα γίνουν φέτος γραπτές εξετάσεις σε καμία τάξη, αλλά μαθήματα μέχρι και την 12η Ιουνίου.

24. Πώς θα

     διαμορφωθεί ο βαθμός του Β'

     τετραμήνου και ο τελικός βαθμός για κάποιον μαθητή που δεν μπορεί να παρακολουθήσει

    πλέον τα μαθήματα;

Ο βαθμός του Β' τετραμήνου θα διαμορφωθεί από τη συμμετοχή του μαθητή κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στο Β' τετράμηνο (21 Ιανουαρίου-10 Μαρτίου), ενώ ό τελικός βαθμός θα προκύψει από τον μέσο όρο των βαθμών των 2 τετραμήνων.

25. Πώς θα κάθονται οι μαθητές/τριες στα θρανία;

Σε κάθε θρανίο θα κάθεται ένας μαθητής ή μια μαθήτρια, εναλλάξ (αν στο πρώτο θρανίο κάθεται κάποιος αριστερά, στο επόμενο θα πρέπει να κάθεται δεξιά κ.ο.κ.). Οι μαθητές/τριες θα κάθονται με απόλυτη αλφαβητική σειρά, με τον πρώτο να κάθεται στο πρώτο θρανίο από τη μεριά των εξωτερικών παραθύρων κ.ο.κ.. Οι μαθητές/τριες δεν θα πρέπει να αφήνουν ΚΑΝΕΝΑ προσωπικό τους αντικείμενο  σε θρανίο  μετά  τη  λήξη  των  μαθημάτων  (και  να  απομακρύνουν  από  την πρώτη ημέρα προσέλευσής τους όποιο αντικείμενό τους υπάρχει ήδη), για να αποτρέψουν τη διασπορά μεταδοτικών ασθενειών και να διευκολύνουν τον καθαρισμό και την απολύμανση. Μετά την δεύτερη ημέρα λειτουργίας, όποιο αντικείμενο θα βρεθεί αφημένο σε θρανίο μετά τη λήξη των μαθημάτων της ημέρας, θα αποσυρθεί και τελικά θα απορριφθεί.

26. Τι μπορεί να κάνει

     ένας μαθητής ή μια    μαθήτρια αν είναι αλλεργικός/ή σε

     χημικά        καθαρισμού;

Οι χώροι του σχολείου θα αερίζονται στο μέγιστο βαθμό. Όμως, η χρήση χλωρίου, οινοπνεύματος και λοιπών καθαριστικών είναι αναπόφευκτη και επιβεβλημένη για την αντιμετώπιση του COVID-19.

27. Τι μπορεί να κάνει

ένας μαθητής ή μια μαθήτρια αν έχει την υποψία ότι παρουσιάζει ύποπτα συμπτώματα;

Θα πρέπει να το αναφέρει άμεσα στον διδάσκοντα ή εφημερεύοντα εκπαιδευτικό και στη συνέχεια να οδηγηθεί στους υπεύθυνους για την αντιμετώπιση πιθανών κρουσμάτων εκπαιδευτικούς. Μετά από σχετική αξιολόγηση, θα κρατηθεί σε έναν από τους χώρους του σχολείου που έχουν καθοριστεί και προετοιμαστεί για την παραμονή πιθανών κρουσμάτων μέχρι να παραληφθεί από τους γονείς/κηδεμόνες του ή από αρμόδιο φορέα.

28. Τι μπορεί να κάνει

      ένας μαθητής ή μια μαθήτρια αν έχει την υποψία ότι κάποιος άλλος μαθητής ή κάποια άλλη μαθήτρια παρουσιάζει

     ύποπτα συμπτώματα;

 

Θα πρέπει να το αναφέρει άμεσα και διακριτικά στον διδάσκοντα ή εφημερεύοντα εκπαιδευτικό.

29 Τι μπορεί να κάνει

ένας μαθητής ή μια μαθήτρια αν όσο

είναι στο σπίτι έχει την υποψία ότι παρουσιάζει -έστω και ήπια- ύποπτα

συμπτώματα;

Σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει –προληπτικά- να έρθει στο σχολείο και σε επαφή με τρίτους, αλλά να παραμείνει στο σπίτι και να ακολουθήσει τις οδηγίες του Ε.Ο.Δ.Υ.. Αν υπάρχει θέμα απουσιών, θα πρέπει να ενημερώσει άμεσα το σχολείο για να διευθετηθεί χωρίς συνέπειες.

30. Επιβάλλεται η   τήρηση όλων των παραπάνω;

Όλα τα παραπάνω θα τηρηθούν επειδή επιβάλλονται από τις σχετικές διατάξεις και οδηγίες των αρμόδιων υπουργείων για την αντιμετώπιση του COVID-19 και για τη διαφύλαξη της υγείας των μαθητών, των οικείων τους και της υπόλοιπης σχολικής κοινότητας.

 

Ενημερωτικό λειτουργίας του 1ου Γυμνασίου Ελευθερίου-Κορδελιού για την περίοδο Μάιος- Ιούνιος 2020.

 

Σχετικά:

  1. Υπ΄ αριθμ. πρωτ. 50434/ΓΔ4/02-05-2020 εγκύκλιος με θέμα: "Προετοιμασία επαναλειτουργίας σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης"
  2. Υπ’ αριθμ. 51888/ΓΔ4/06-05-2020 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β’1739/06-05-2020) με ΘΕΜΑ: "Τρόπος επαναλειτουργίας σχολικών μονάδων μετά τη λήξη της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας τους"
  3. Υπ΄ αριθμ. πρωτ. 51958/ΓΔ4/07-05-2020 εγκύκλιος με θέμα: "Επαναλειτουργία των σχολείων Δ/θμιας Εκπαίδευσης"

 

Ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικές με τη λειτουργία του σχολείου

 

1.   Τι ώρα

προσέρχονται οι μαθητές/τριες στο σχολείο;

Η είσοδος θα είναι ανοικτή καθημερινά από τις 7:45 έως τις 8:οο και στη συνέχεια θα παραμένει κλειστή ως το σχόλασμα. Οι μαθητές/τριες εισέρχονται διατηρώντας συνεχώς ελάχιστη απόσταση 1,5 m μεταξύ τους και κατευθύνονται άμεσα στην αίθουσα όπου έχουν το μάθημα της 1ης ώρας (ή στην αυλή αν έχουν Φυσική Αγωγή).

2.   Θα γίνεται η πρωινή συγκέντρωση στην αυλή;

Όχι, τα σχετικά θα γίνονται μέσα σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας. Για τις ενημερώσεις θα πρέπει να γίνονται και καθημερινές επισκέψεις στον δικτυακό τόπο του σχολείου.

3.  Θα λειτουργεί το κυλικείο;

Όχι, η λειτουργία των κυλικείων απαγορεύθηκε μέχρι το τέλος του σχολικού έτους.

 

 

4.   Θα συνεχιστεί η ασύγχρονη εξ αποστάσεως

      εκπαίδευση;

Η ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση προσφέρθηκε εθελοντικά από εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια απαγόρευσης της εκπαιδευτικής λειτουργίας του σχολείου. Μπορεί να συνεχιστεί από όποιον/α εκπαιδευτικό το επιθυμεί.

5.    Θα συνεχιστεί η σύγχρονη εξ αποστάσεως

     εκπαίδευση;

Η    σύγχρονη    εξ    αποστάσεως    εκπαίδευση    προσφέρθηκε    εθελοντικά από εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια απαγόρευσης της εκπαιδευτικής λειτουργίας του σχολείου, για δραστηριότητες επανάληψης. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αφού οι εκπαιδευτικοί θα εργάζονται/διδάσκουν στη φυσική τάξη..

6.    Θα διατίθενται μάσκες, γάντια, αντισηπτικά κ.λ.π από το σχολείο;

Η χρήση γαντιών και μασκών είναι προαιρετική. Σε κάθε αίθουσα θα υπάρχει  επαρκής (για λογική χρήση) ποσότητα αντισηπτικού ζελ ή διαλύματος και σε κάθε τουαλέτα θα υπάρχει επαρκής (για λογική χρήση) ποσότητα υγρού σαπουνιού και χειροπετσετών. Είναι αυτονόητο ότι για τη λογική χρήση των υλικών θα πρέπει να φροντίζει και η μαθητική κοινότητα. Επιπρόσθετα μέσα προφύλαξης υπάρχουν στο σχολείο για να διατίθενται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις (εμφανίσεις συμπτωμάτων, κρουσμάτων κ.τ.λ.). Παράλληλα, προτείνεται να έχει μαζί του κάθε

μαθητής/τρια τα προσωπικά του είδη προφύλαξης και καθαρισμού.

7.   Η ύλη θα προχωρήσει κατά τη διάρκεια επαναλειτουργίας των σχολείων;

Η ύλη θα προχωρήσει, όσο μπορεί να προχωρήσει, λαμβάνοντας υπόψη ότι κάθε μαθητής/τρια θα προσέλθει το πολύ 10 φορές ως το τέλος της χρονιάς (αφού θα προσέρχεται ημέρα παρά ημέρα) και ότι κάποιοι εκπαιδευτικοί θα απουσιάσουν υποχρεωτικά λόγω μέτρων προφύλαξης από τον COVID-19.

8. Το τμήμα θα κάνει μάθημα ολόκληρο;

Όχι, το κάθε τμήμα έχει χωριστεί (αλφαβητικά) σε 2 υποτμήματα (α και β). Ση μια

μέρα θα έχουν μάθημα όλα τα υποτμήματα α και την άλλη ημέρα όλα τα υποτμήματα β εναλλάξ.

 

 

 

 

9. Σε ποιο υποτμήμα ανήκει κάθε μαθητής/τρια;

Τα υποτμήματα έχουν ως εξής:

 

Υποτμήματα α

Υποτμήματα β

Τμήμα

 

 

 

 

Α

1

To πρώτο μισό κάθε τμήματος

Το δεύτερο μισό κάθε τμήματος

Α

2

Α

3

Α

4

Α

5

Α

6

Β

1

Β

2

Β

3

Β

4

Β

5

Γ

1

Γ

2

Γ

3

Γ

4

Γ

5

Γ

6

           

10. Ποιες μέρες θα κάνει μάθημα το κάθε υποτμήμα;

Τα υποτμήματα α θα ξεκινήσουν την Δευτέρα 18 Μαΐου 2020 και στη συνέχεια θα έρχονται ημέρα παρά ημέρα Τετάρτη, Παρασκευή, Τρίτη, Πέμτπη κ.τ.λ.), ενώ τα υποτμήματα β θα ξεκινήσουν την Τρίτη 19 Μαΐου 2020 και στη συνέχεια θα έρχονται μέρα παρά ημέρα (Πέμπτη, Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή κ.τ.λ.).

11. Θα υπάρξει τροποποίηση στο ωρολόγιο πρόγραμμα;

 

Ναι. Οι διδακτικές ώρες και τα διαλλείματα θα γίνονται σύμφωνα με  το ακόλουθο πρόγραμμα:

Προσέλευση

7:50-8:00

1η ώρα

8:00-8:45

2η ώρα

8:45-9:30

1ο διάλειμμα

9:30-9:45

3η ώρα

9:45-10:30

4η ώρα

10:30-11:15

2ο διάλειμμα

11:15-11:30

5η ώρα

11:30-12:15

6η ώρα

12:15-13:00

3ο διάλειμμα

13:00-13:05

7η ώρα

13:05-13:45

12. Σε ποιο χώρο θα γίνεται το διάλειμμα;

Κάθε υποτμήμα θα πρέπει να βρίσκεται, σε όλη τη διάρκεια του διαλείμματος, ακριβώς στο χώρο που θα του υποδειχθεί ανάλογα με την είσοδο του υποτμήματος στο κτήριο. Οι μαθητές/τριες του κάθε υποτμήματος θα πρέπει να βρίσκονται εντός αυτού του χώρου σε όλη τη διάρκεια του διαλείμματος, να κρατούν μεταξύ τους (και με τους/τις μαθητές/τρις του διπλανού χώρου) αποστάσεις μεγαλύτερες του 1,5 m.

 

13. Σε ποιο χώρο θα γίνεται το διάλειμμα αν βρέχει;

Οι μαθητές/τριες του κάθε υποτμήματος θα πρέπει όταν βρέχει -και εφόσον τους δοθεί σχετική εντολή από τη διεύθυνση του σχολείου- να παραμένουν κατά τη διάρκεια του διαλείμματος μέσα στις τάξεις τους.

14. Θα κλειδώνονται οι πόρτες των αιθουσών κατά τη διάρκεια των

       διαλειμμάτων;

Όχι, οι πόρτες θα πρέπει να μένουν ανοικτές, όπως και τα παράθυρα, με ευθύνη των επιμελητών (θα πρέπει να ορίζεται καθημερινά, σε κάθε υποτμήμα, από τον διδάσκοντα της 1ης ώρας, ένας επιμελητής, με κυκλική εναλλαγή), καθώς αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος εξαερισμού των αιθουσών. Προτείνεται να παραμένουν ανοικτές και ανοικτά και κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Είναι προφανές ότι δεν θα πρέπει να αφήνονται αντικείμενα χρήσιμα και αξίας από τους/τις μαθητές/τριες στις ξεκλείδωτες αίθουσες, καθώς δεν είναι δυνατή η φύλαξή τους στις παρούσες

έκτακτες συνθήκες.

15. Πώς θα βγαίνουν οι μαθητές/τριες για διάλειμμα;

Ο διδάσκων της κάθε ώρας θα πρέπει να φροντίζει ώστε ακριβώς στην έναρξη του διαλείμματος όλοι/ες οι μαθητές/τριες του υποτμήματός του να έχουν ήδη βγει έξω από την αίθουσα. Στη συνέχεια, και πάντα διατηρώντας ελάχιστη απόσταση 1,5 m από οποιονδήποτε, κατευθύνονται, από τη συνήθη σκάλα και έξοδο, και υπό την επίβλεψη των αντίστοιχων εφημερευόντων, στο χώρο συγκέντρωσης του

υποτμήματος (ή στην τουαλέτα για όσους/ες επιθυμούν χρήση της). Η αντίστροφη πορεία ακολουθείται στο τέλος του διαλείμματος.

16. Θα μπορούν οι μαθητές/τριες να

     χρησιμοποιούν την    τουαλέτα κατά τη διάρκεια του διαλείμματος;

Οι μαθητές/τριες θα μπορούν να χρησιμοποιούν την τουαλέτα αμέσως μόλις βγουν από την αίθουσά τους για διάλειμμα. Θα πρέπει να εισέρχονται ένας ή μια κάθε φορά, υπό την επίβλεψη του υπεύθυνου εκπαιδευτικού.

17.  Θα μπορούν οι μαθητές/τριες να χρησιμοποιούν τις βρύσες της αυλής

     κατά τη διάρκεια του διαλείμματος;

Οι μαθητές/τριες θα μπορούν να χρησιμοποιούν τις βρύσες της αυλής κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, κρατώντας μεταξύ τους αποστάσεις μεγαλύτερες του

 1,5 m, υπό την επίβλεψη του εφημερεύοντος εκπαιδευτικού.

18. Θα μπορούν οι μαθητές/τριες να παίζουν με μπάλες κ.τ.λ. κατά τη διάρκεια του

       διαλείμματος;

ΟΧΙ. Απαγορεύονται (σύμφωνα με τις οδηγίες των αρμόδιων υπουργείων) τέτοια παιχνίδια, όχι μόνο κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, αλλά ούτε και κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.

19. Τι θα γίνει στην περίπτωση που

     κάποιος μαθητής ή κάποια μαθήτρια δεν τηρεί τα μέτρα προφύλαξης;

Όλοι οι γονείς/κηδεμόνες έχουν την υποχρέωση να μελετήσουν τις σχετικές οδηγίες του                               υπουργείου  (https://www.minedu.gov.gr/koronoios-kentriki/298- uncategorised/44822) και την ευθύνη να τηρούνται αυτές από τα παιδιά τους. Σε περίπτωση που μαθητής/τρια δεν ακολουθεί τις οδηγίες και αυτό το πρωτόκολλο, θα του/της γίνεται παρατήρηση και αν δεν προσαρμοστεί αμέσως, θα καλούνται οι γονείς του/της για να τον/την παραλάβουν και να τον/την συνοδεύσουν στο σπίτι του/της, καθώς τέτοιες συμπεριφορές είναι αντίθετες με την προστασία της υγείας όλων των υπολοίπων. Συγχρόνως, το σχολείο είναι υποχρεωμένο να αναφέρει τη συμπεριφορά του/της μαθητή/ήτριας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

20. Πώς θα

προφυλάγονται οι μαθητές/τριες από την επαφή με διάφορα

αντικείμενα;

Οι χώροι του σχολείου θα καθαρίζονται διπλά, πλέον και κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Οι μαθητές/τριες θα πρέπει να αποφεύγουν την επαφή με οτιδήποτε (πόμολα, μαρκαδόρους κ.τ.λ.) εκτός από το θρανίο τους και τα προσωπικά τους αντικείμενα. Καλό θα είναι κάθε μαθητής/τρια να έχει το δικό του/της αντισηπτικό ή μέσο για καθαρισμό και προφύλαξη. Ο/Η απουσιολόγος θα φροντίζει να ακουμπά μόνο αυτός/ή το απουσιολόγιο κατά τη διάρκεια της κάθε ημέρας.

21. Το ωρολόγιο πρόγραμμα

     διδασκαλίας θα παραμείνει το ίδιο;

Θα υπάρχει νέο πρόγραμμα διδασκαλίας, σε κάποια τμήματα με λιγότερες από 32 ώρες την εβδομάδα, καθώς στα περισσότερα σχολεία υπάρχουν εκπαιδευτικοί που

 λόγω COVID-19 δεν θα πρέπει να έρχονται σε επαφή με μαθητές και κατά συνέπεια    δεν θα συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα διδασκαλίας.

22. Οι ώρες

ενημέρωσης γονέων θα

παραμείνουν οι ίδιες;

Δεν επιτρέπεται η φυσική παρουσία τρίτων (εκτός των μαθητών και των εκπαιδευτικών), εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων και κατόπιν ραντεβού. Συνεπώς, δεν θα γίνεται ενημέρωση γονέων με τον τρόπο που γινόταν ως την 10η Μαρτίου 2020.

23. Πότε θα γίνουν οι τελικές γραπτές

     εξετάσεις

Δεν θα γίνουν φέτος γραπτές εξετάσεις σε καμία τάξη, αλλά μαθήματα μέχρι και την 12η Ιουνίου.

24. Πώς θα

     διαμορφωθεί ο βαθμός του Β'

     τετραμήνου και ο τελικός βαθμός για κάποιον μαθητή που δεν μπορεί να παρακολουθήσει

    πλέον τα μαθήματα;

Ο βαθμός του Β' τετραμήνου θα διαμορφωθεί από τη συμμετοχή του μαθητή κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στο Β' τετράμηνο (21 Ιανουαρίου-10 Μαρτίου), ενώ ό τελικός βαθμός θα προκύψει από τον μέσο όρο των βαθμών των 2 τετραμήνων.

25. Πώς θα κάθονται οι μαθητές/τριες στα θρανία;

Σε κάθε θρανίο θα κάθεται ένας μαθητής ή μια μαθήτρια, εναλλάξ (αν στο πρώτο θρανίο κάθεται κάποιος αριστερά, στο επόμενο θα πρέπει να κάθεται δεξιά κ.ο.κ.). Οι μαθητές/τριες θα κάθονται με απόλυτη αλφαβητική σειρά, με τον πρώτο να κάθεται στο πρώτο θρανίο από τη μεριά των εξωτερικών παραθύρων κ.ο.κ.. Οι μαθητές/τριες δεν θα πρέπει να αφήνουν ΚΑΝΕΝΑ προσωπικό τους αντικείμενο  σε θρανίο  μετά  τη  λήξη  των  μαθημάτων  (και  να  απομακρύνουν  από  την πρώτη ημέρα προσέλευσής τους όποιο αντικείμενό τους υπάρχει ήδη), για να αποτρέψουν τη διασπορά μεταδοτικών ασθενειών και να διευκολύνουν τον καθαρισμό και την απολύμανση. Μετά την δεύτερη ημέρα λειτουργίας, όποιο αντικείμενο θα βρεθεί αφημένο σε θρανίο μετά τη λήξη των μαθημάτων της ημέρας, θα αποσυρθεί και τελικά θα απορριφθεί.

26. Τι μπορεί να κάνει

     ένας μαθητής ή μια    μαθήτρια αν είναι αλλεργικός/ή σε

     χημικά        καθαρισμού;

Οι χώροι του σχολείου θα αερίζονται στο μέγιστο βαθμό. Όμως, η χρήση χλωρίου, οινοπνεύματος και λοιπών καθαριστικών είναι αναπόφευκτη και επιβεβλημένη για την αντιμετώπιση του COVID-19.

27. Τι μπορεί να κάνει

ένας μαθητής ή μια μαθήτρια αν έχει την υποψία ότι παρουσιάζει ύποπτα συμπτώματα;

Θα πρέπει να το αναφέρει άμεσα στον διδάσκοντα ή εφημερεύοντα εκπαιδευτικό και στη συνέχεια να οδηγηθεί στους υπεύθυνους για την αντιμετώπιση πιθανών κρουσμάτων εκπαιδευτικούς. Μετά από σχετική αξιολόγηση, θα κρατηθεί σε έναν από τους χώρους του σχολείου που έχουν καθοριστεί και προετοιμαστεί για την παραμονή πιθανών κρουσμάτων μέχρι να παραληφθεί από τους γονείς/κηδεμόνες του ή από αρμόδιο φορέα.

28. Τι μπορεί να κάνει

      ένας μαθητής ή μια μαθήτρια αν έχει την υποψία ότι κάποιος άλλος μαθητής ή κάποια άλλη μαθήτρια παρουσιάζει

     ύποπτα συμπτώματα;

 

Θα πρέπει να το αναφέρει άμεσα και διακριτικά στον διδάσκοντα ή εφημερεύοντα εκπαιδευτικό.

29 Τι μπορεί να κάνει

ένας μαθητής ή μια μαθήτρια αν όσο

είναι στο σπίτι έχει την υποψία ότι παρουσιάζει -έστω και ήπια- ύποπτα

συμπτώματα;

Σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει –προληπτικά- να έρθει στο σχολείο και σε επαφή με τρίτους, αλλά να παραμείνει στο σπίτι και να ακολουθήσει τις οδηγίες του Ε.Ο.Δ.Υ.. Αν υπάρχει θέμα απουσιών, θα πρέπει να ενημερώσει άμεσα το σχολείο για να διευθετηθεί χωρίς συνέπειες.

30. Επιβάλλεται η   τήρηση όλων των παραπάνω;

Όλα τα παραπάνω θα τηρηθούν επειδή επιβάλλονται από τις σχετικές διατάξεις και οδηγίες των αρμόδιων υπουργείων για την αντιμετώπιση του COVID-19 και για τη διαφύλαξη της υγείας των μαθητών, των οικείων τους και της υπόλοιπης σχολικής κοινότητας.

 

Ενημερωτικό λειτουργίας του 1ου Γυμνασίου Ελευθερίου-Κορδελιού για την περίοδο Μάιος- Ιούνιος 2020.

 

Σχετικά:

  1. Υπ΄ αριθμ. πρωτ. 50434/ΓΔ4/02-05-2020 εγκύκλιος με θέμα: "Προετοιμασία επαναλειτουργίας σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης"
  2. Υπ’ αριθμ. 51888/ΓΔ4/06-05-2020 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β’1739/06-05-2020) με ΘΕΜΑ: "Τρόπος επαναλειτουργίας σχολικών μονάδων μετά τη λήξη της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας τους"
  3. Υπ΄ αριθμ. πρωτ. 51958/ΓΔ4/07-05-2020 εγκύκλιος με θέμα: "Επαναλειτουργία των σχολείων Δ/θμιας Εκπαίδευσης"

 

Ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικές με τη λειτουργία του σχολείου

 

1.   Τι ώρα

προσέρχονται οι μαθητές/τριες στο σχολείο;

Η είσοδος θα είναι ανοικτή καθημερινά από τις 7:45 έως τις 8:οο και στη συνέχεια θα παραμένει κλειστή ως το σχόλασμα. Οι μαθητές/τριες εισέρχονται διατηρώντας συνεχώς ελάχιστη απόσταση 1,5 m μεταξύ τους και κατευθύνονται άμεσα στην αίθουσα όπου έχουν το μάθημα της 1ης ώρας (ή στην αυλή αν έχουν Φυσική Αγωγή).

2.   Θα γίνεται η πρωινή συγκέντρωση στην αυλή;

Όχι, τα σχετικά θα γίνονται μέσα σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας. Για τις ενημερώσεις θα πρέπει να γίνονται και καθημερινές επισκέψεις στον δικτυακό τόπο του σχολείου.

3.  Θα λειτουργεί το κυλικείο;

Όχι, η λειτουργία των κυλικείων απαγορεύθηκε μέχρι το τέλος του σχολικού έτους.

 

 

4.   Θα συνεχιστεί η ασύγχρονη εξ αποστάσεως

      εκπαίδευση;

Η ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση προσφέρθηκε εθελοντικά από εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια απαγόρευσης της εκπαιδευτικής λειτουργίας του σχολείου. Μπορεί να συνεχιστεί από όποιον/α εκπαιδευτικό το επιθυμεί.

5.    Θα συνεχιστεί η σύγχρονη εξ αποστάσεως

     εκπαίδευση;

Η    σύγχρονη    εξ    αποστάσεως    εκπαίδευση    προσφέρθηκε    εθελοντικά από εκπαιδευτικούς κατά τη διάρκεια απαγόρευσης της εκπαιδευτικής λειτουργίας του σχολείου, για δραστηριότητες επανάληψης. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αφού οι εκπαιδευτικοί θα εργάζονται/διδάσκουν στη φυσική τάξη..

6.    Θα διατίθενται μάσκες, γάντια, αντισηπτικά κ.λ.π από το σχολείο;

Η χρήση γαντιών και μασκών είναι προαιρετική. Σε κάθε αίθουσα θα υπάρχει  επαρκής (για λογική χρήση) ποσότητα αντισηπτικού ζελ ή διαλύματος και σε κάθε τουαλέτα θα υπάρχει επαρκής (για λογική χρήση) ποσότητα υγρού σαπουνιού και χειροπετσετών. Είναι αυτονόητο ότι για τη λογική χρήση των υλικών θα πρέπει να φροντίζει και η μαθητική κοινότητα. Επιπρόσθετα μέσα προφύλαξης υπάρχουν στο σχολείο για να διατίθενται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις (εμφανίσεις συμπτωμάτων, κρουσμάτων κ.τ.λ.). Παράλληλα, προτείνεται να έχει μαζί του κάθε

μαθητής/τρια τα προσωπικά του είδη προφύλαξης και καθαρισμού.

7.   Η ύλη θα προχωρήσει κατά τη διάρκεια επαναλειτουργίας των σχολείων;

Η ύλη θα προχωρήσει, όσο μπορεί να προχωρήσει, λαμβάνοντας υπόψη ότι κάθε μαθητής/τρια θα προσέλθει το πολύ 10 φορές ως το τέλος της χρονιάς (αφού θα προσέρχεται ημέρα παρά ημέρα) και ότι κάποιοι εκπαιδευτικοί θα απουσιάσουν υποχρεωτικά λόγω μέτρων προφύλαξης από τον COVID-19.

8. Το τμήμα θα κάνει μάθημα ολόκληρο;

Όχι, το κάθε τμήμα έχει χωριστεί (αλφαβητικά) σε 2 υποτμήματα (α και β). Ση μια

μέρα θα έχουν μάθημα όλα τα υποτμήματα α και την άλλη ημέρα όλα τα υποτμήματα β εναλλάξ.

 

 

 

 

9. Σε ποιο υποτμήμα ανήκει κάθε μαθητής/τρια;

Τα υποτμήματα έχουν ως εξής:

 

Υποτμήματα α

Υποτμήματα β

Τμήμα

 

 

 

 

Α

1

To πρώτο μισό κάθε τμήματος

Το δεύτερο μισό κάθε τμήματος

Α

2

Α

3

Α

4

Α

5

Α

6

Β

1

Β

2

Β

3

Β

4

Β

5

Γ

1

Γ

2

Γ

3

Γ

4

Γ

5

Γ

6

           

10. Ποιες μέρες θα κάνει μάθημα το κάθε υποτμήμα;

Τα υποτμήματα α θα ξεκινήσουν την Δευτέρα 18 Μαΐου 2020 και στη συνέχεια θα έρχονται ημέρα παρά ημέρα Τετάρτη, Παρασκευή, Τρίτη, Πέμτπη κ.τ.λ.), ενώ τα υποτμήματα β θα ξεκινήσουν την Τρίτη 19 Μαΐου 2020 και στη συνέχεια θα έρχονται μέρα παρά ημέρα (Πέμπτη, Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή κ.τ.λ.).

11. Θα υπάρξει τροποποίηση στο ωρολόγιο πρόγραμμα;

 

Ναι. Οι διδακτικές ώρες και τα διαλλείματα θα γίνονται σύμφωνα με  το ακόλουθο πρόγραμμα:

Προσέλευση

7:50-8:00

1η ώρα

8:00-8:45

2η ώρα

8:45-9:30

1ο διάλειμμα

9:30-9:45

3η ώρα

9:45-10:30

4η ώρα

10:30-11:15

2ο διάλειμμα

11:15-11:30

5η ώρα

11:30-12:15

6η ώρα

12:15-13:00

3ο διάλειμμα

13:00-13:05

7η ώρα

13:05-13:45

12. Σε ποιο χώρο θα γίνεται το διάλειμμα;

Κάθε υποτμήμα θα πρέπει να βρίσκεται, σε όλη τη διάρκεια του διαλείμματος, ακριβώς στο χώρο που θα του υποδειχθεί ανάλογα με την είσοδο του υποτμήματος στο κτήριο. Οι μαθητές/τριες του κάθε υποτμήματος θα πρέπει να βρίσκονται εντός αυτού του χώρου σε όλη τη διάρκεια του διαλείμματος, να κρατούν μεταξύ τους (και με τους/τις μαθητές/τρις του διπλανού χώρου) αποστάσεις μεγαλύτερες του 1,5 m.

 

13. Σε ποιο χώρο θα γίνεται το διάλειμμα αν βρέχει;

Οι μαθητές/τριες του κάθε υποτμήματος θα πρέπει όταν βρέχει -και εφόσον τους δοθεί σχετική εντολή από τη διεύθυνση του σχολείου- να παραμένουν κατά τη διάρκεια του διαλείμματος μέσα στις τάξεις τους.

14. Θα κλειδώνονται οι πόρτες των αιθουσών κατά τη διάρκεια των

       διαλειμμάτων;

Όχι, οι πόρτες θα πρέπει να μένουν ανοικτές, όπως και τα παράθυρα, με ευθύνη των επιμελητών (θα πρέπει να ορίζεται καθημερινά, σε κάθε υποτμήμα, από τον διδάσκοντα της 1ης ώρας, ένας επιμελητής, με κυκλική εναλλαγή), καθώς αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος εξαερισμού των αιθουσών. Προτείνεται να παραμένουν ανοικτές και ανοικτά και κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Είναι προφανές ότι δεν θα πρέπει να αφήνονται αντικείμενα χρήσιμα και αξίας από τους/τις μαθητές/τριες στις ξεκλείδωτες αίθουσες, καθώς δεν είναι δυνατή η φύλαξή τους στις παρούσες

έκτακτες συνθήκες.

15. Πώς θα βγαίνουν οι μαθητές/τριες για διάλειμμα;

Ο διδάσκων της κάθε ώρας θα πρέπει να φροντίζει ώστε ακριβώς στην έναρξη του διαλείμματος όλοι/ες οι μαθητές/τριες του υποτμήματός του να έχουν ήδη βγει έξω από την αίθουσα. Στη συνέχεια, και πάντα διατηρώντας ελάχιστη απόσταση 1,5 m από οποιονδήποτε, κατευθύνονται, από τη συνήθη σκάλα και έξοδο, και υπό την επίβλεψη των αντίστοιχων εφημερευόντων, στο χώρο συγκέντρωσης του

υποτμήματος (ή στην τουαλέτα για όσους/ες επιθυμούν χρήση της). Η αντίστροφη πορεία ακολουθείται στο τέλος του διαλείμματος.

16. Θα μπορούν οι μαθητές/τριες να

     χρησιμοποιούν την    τουαλέτα κατά τη διάρκεια του διαλείμματος;

Οι μαθητές/τριες θα μπορούν να χρησιμοποιούν την τουαλέτα αμέσως μόλις βγουν από την αίθουσά τους για διάλειμμα. Θα πρέπει να εισέρχονται ένας ή μια κάθε φορά, υπό την επίβλεψη του υπεύθυνου εκπαιδευτικού.

17.  Θα μπορούν οι μαθητές/τριες να χρησιμοποιούν τις βρύσες της αυλής

     κατά τη διάρκεια του διαλείμματος;

Οι μαθητές/τριες θα μπορούν να χρησιμοποιούν τις βρύσες της αυλής κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, κρατώντας μεταξύ τους αποστάσεις μεγαλύτερες του

 1,5 m, υπό την επίβλεψη του εφημερεύοντος εκπαιδευτικού.

18. Θα μπορούν οι μαθητές/τριες να παίζουν με μπάλες κ.τ.λ. κατά τη διάρκεια του

       διαλείμματος;

ΟΧΙ. Απαγορεύονται (σύμφωνα με τις οδηγίες των αρμόδιων υπουργείων) τέτοια παιχνίδια, όχι μόνο κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, αλλά ούτε και κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.

19. Τι θα γίνει στην περίπτωση που

     κάποιος μαθητής ή κάποια μαθήτρια δεν τηρεί τα μέτρα προφύλαξης;

Όλοι οι γονείς/κηδεμόνες έχουν την υποχρέωση να μελετήσουν τις σχετικές οδηγίες του                               υπουργείου  (https://www.minedu.gov.gr/koronoios-kentriki/298- uncategorised/44822) και την ευθύνη να τηρούνται αυτές από τα παιδιά τους. Σε περίπτωση που μαθητής/τρια δεν ακολουθεί τις οδηγίες και αυτό το πρωτόκολλο, θα του/της γίνεται παρατήρηση και αν δεν προσαρμοστεί αμέσως, θα καλούνται οι γονείς του/της για να τον/την παραλάβουν και να τον/την συνοδεύσουν στο σπίτι του/της, καθώς τέτοιες συμπεριφορές είναι αντίθετες με την προστασία της υγείας όλων των υπολοίπων. Συγχρόνως, το σχολείο είναι υποχρεωμένο να αναφέρει τη συμπεριφορά του/της μαθητή/ήτριας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

20. Πώς θα

προφυλάγονται οι μαθητές/τριες από την επαφή με διάφορα

αντικείμενα;

Οι χώροι του σχολείου θα καθαρίζονται διπλά, πλέον και κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Οι μαθητές/τριες θα πρέπει να αποφεύγουν την επαφή με οτιδήποτε (πόμολα, μαρκαδόρους κ.τ.λ.) εκτός από το θρανίο τους και τα προσωπικά τους αντικείμενα. Καλό θα είναι κάθε μαθητής/τρια να έχει το δικό του/της αντισηπτικό ή μέσο για καθαρισμό και προφύλαξη. Ο/Η απουσιολόγος θα φροντίζει να ακουμπά μόνο αυτός/ή το απουσιολόγιο κατά τη διάρκεια της κάθε ημέρας.

21. Το ωρολόγιο πρόγραμμα

     διδασκαλίας θα παραμείνει το ίδιο;

Θα υπάρχει νέο πρόγραμμα διδασκαλίας, σε κάποια τμήματα με λιγότερες από 32 ώρες την εβδομάδα, καθώς στα περισσότερα σχολεία υπάρχουν εκπαιδευτικοί που

 λόγω COVID-19 δεν θα πρέπει να έρχονται σε επαφή με μαθητές και κατά συνέπεια    δεν θα συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα διδασκαλίας.

22. Οι ώρες

ενημέρωσης γονέων θα

παραμείνουν οι ίδιες;

Δεν επιτρέπεται η φυσική παρουσία τρίτων (εκτός των μαθητών και των εκπαιδευτικών), εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων και κατόπιν ραντεβού. Συνεπώς, δεν θα γίνεται ενημέρωση γονέων με τον τρόπο που γινόταν ως την 10η Μαρτίου 2020.

23. Πότε θα γίνουν οι τελικές γραπτές

     εξετάσεις

Δεν θα γίνουν φέτος γραπτές εξετάσεις σε καμία τάξη, αλλά μαθήματα μέχρι και την 12η Ιουνίου.

24. Πώς θα

     διαμορφωθεί ο βαθμός του Β'

     τετραμήνου και ο τελικός βαθμός για κάποιον μαθητή που δεν μπορεί να παρακολουθήσει

    πλέον τα μαθήματα;

Ο βαθμός του Β' τετραμήνου θα διαμορφωθεί από τη συμμετοχή του μαθητή κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στο Β' τετράμηνο (21 Ιανουαρίου-10 Μαρτίου), ενώ ό τελικός βαθμός θα προκύψει από τον μέσο όρο των βαθμών των 2 τετραμήνων.

25. Πώς θα κάθονται οι μαθητές/τριες στα θρανία;

Σε κάθε θρανίο θα κάθεται ένας μαθητής ή μια μαθήτρια, εναλλάξ (αν στο πρώτο θρανίο κάθεται κάποιος αριστερά, στο επόμενο θα πρέπει να κάθεται δεξιά κ.ο.κ.). Οι μαθητές/τριες θα κάθονται με απόλυτη αλφαβητική σειρά, με τον πρώτο να κάθεται στο πρώτο θρανίο από τη μεριά των εξωτερικών παραθύρων κ.ο.κ.. Οι μαθητές/τριες δεν θα πρέπει να αφήνουν ΚΑΝΕΝΑ προσωπικό τους αντικείμενο  σε θρανίο  μετά  τη  λήξη  των  μαθημάτων  (και  να  απομακρύνουν  από  την πρώτη ημέρα προσέλευσής τους όποιο αντικείμενό τους υπάρχει ήδη), για να αποτρέψουν τη διασπορά μεταδοτικών ασθενειών και να διευκολύνουν τον καθαρισμό και την απολύμανση. Μετά την δεύτερη ημέρα λειτουργίας, όποιο αντικείμενο θα βρεθεί αφημένο σε θρανίο μετά τη λήξη των μαθημάτων της ημέρας, θα αποσυρθεί και τελικά θα απορριφθεί.

26. Τι μπορεί να κάνει

     ένας μαθητής ή μια    μαθήτρια αν είναι αλλεργικός/ή σε

     χημικά        καθαρισμού;

Οι χώροι του σχολείου θα αερίζονται στο μέγιστο βαθμό. Όμως, η χρήση χλωρίου, οινοπνεύματος και λοιπών καθαριστικών είναι αναπόφευκτη και επιβεβλημένη για την αντιμετώπιση του COVID-19.

27. Τι μπορεί να κάνει

ένας μαθητής ή μια μαθήτρια αν έχει την υποψία ότι παρουσιάζει ύποπτα συμπτώματα;

Θα πρέπει να το αναφέρει άμεσα στον διδάσκοντα ή εφημερεύοντα εκπαιδευτικό και στη συνέχεια να οδηγηθεί στους υπεύθυνους για την αντιμετώπιση πιθανών κρουσμάτων εκπαιδευτικούς. Μετά από σχετική αξιολόγηση, θα κρατηθεί σε έναν από τους χώρους του σχολείου που έχουν καθοριστεί και προετοιμαστεί για την παραμονή πιθανών κρουσμάτων μέχρι να παραληφθεί από τους γονείς/κηδεμόνες του ή από αρμόδιο φορέα.

28. Τι μπορεί να κάνει

      ένας μαθητής ή μια μαθήτρια αν έχει την υποψία ότι κάποιος άλλος μαθητής ή κάποια άλλη μαθήτρια παρουσιάζει

     ύποπτα συμπτώματα;

 

Θα πρέπει να το αναφέρει άμεσα και διακριτικά στον διδάσκοντα ή εφημερεύοντα εκπαιδευτικό.

29 Τι μπορεί να κάνει

ένας μαθητής ή μια μαθήτρια αν όσο

είναι στο σπίτι έχει την υποψία ότι παρουσιάζει -έστω και ήπια- ύποπτα

συμπτώματα;

Σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει –προληπτικά- να έρθει στο σχολείο και σε επαφή με τρίτους, αλλά να παραμείνει στο σπίτι και να ακολουθήσει τις οδηγίες του Ε.Ο.Δ.Υ.. Αν υπάρχει θέμα απουσιών, θα πρέπει να ενημερώσει άμεσα το σχολείο για να διευθετηθεί χωρίς συνέπειες.

30. Επιβάλλεται η   τήρηση όλων των παραπάνω;

Όλα τα παραπάνω θα τηρηθούν επειδή επιβάλλονται από τις σχετικές διατάξεις και οδηγίες των αρμόδιων υπουργείων για την αντιμετώπιση του COVID-19 και για τη διαφύλαξη της υγείας των μαθητών, των οικείων τους και της υπόλοιπης σχολικής κοινότητας.